۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

معلمی به مهر خبر داد:

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراکز مشاوره عضویت را فعال می‌کند

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراکز مشاوره عضویت را فعال می‌کند

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برنامه‌ریزی برای رشد کمی و کیفی عضویت مردم در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت رشد کیفی از طریق راه‌اندازی مراکز مشاوره عضویت برای مردم انجام خواهد شد.

مجدالدین معلمی، معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تعداد کتابخانه‌های ثبت شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: طبق آمار جدیدی که به تازگی ارائه شده است، تا امروز 3 هزار و 106 کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی ثبت شده‌اند که از این تعداد 400 کتابخانه، به عنوان کتابخانه‌های مستقل شناسایی شده‌اند. یعنی کتابخانه‌های مساجد، اوقاف و ... هستند. این کتابخانه‌ها هنوز مجوز نگرفته‌اند، ولی فعال هستند.

وی افزود: نکته دیگری که دربار آمار و ارقام امسال وجود دارد این است که تعداد اعضای کتابخانه‌های نهاد به 2 میلیون و 250 هزار نفر رسیده که نسبت به سال گذشته، 100 هزار نفر کاهش دارد. به همین دلیل هم سیاست مورد توجه ما در فعالیت‌های سال آینده، تمرکز روی جذب اعضا هم به صورت کیفی و هم کمی است. بنا داریم با لحاظ کردن مساله حق عضویت اعضا در کتابخانه‌ها، تعداد مشترکین و اعضا را در سال آتی 2 برابر یعنی به رقم 4 میلیون برسانیم.

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: برای رشد کیفی این موضوع هم مراکز مشاوره عضویت را خواهیم داشت که این طرح را از شهرستان‌های کشور آغاز خواهیم کرد و این طرح به صورت پایلوت در شیراز آغاز شده است و به صورت آفلاین در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هم انجام می‌شود. در سال آینده هم طرح مشاوره کتاب را به صورت سراسری خواهیم داشت.

معلمی درباره خرید نشریات برای کتابخانه‌های عمومی نیز گفت: ما برای هر کتابخانه حداقل 60 نشریه خریداری می‌کنیم. یعنی برای کتابخانه‌های مرکزی، 250 نشریه و دیگر کتابخانه‌هایی که مرکزی نیستند، حداقل 60 نشریه را می‌خریم. برنامه خرید نشریات برای کتابخانه‌ها نیز طی هفته‌های آتی بسته خواهد شد.

کد خبر 2213367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha